در این مقاله قصد داریم درباره خرید لایک اینستاگرام و تاثیر آن روی مغز انسان صحبت کنیم. بر اساس نتایج تحقیقات انجام شده توسط محققان روانشناسی، رابطه مستقیمی بین لایک و ترشح هورمون دوپامین در مغز انسان وجود دارد.

آنها به این نتیجه رسیدند افرادی که در پیج اینستاگرام خود پست منتشر می کنند، زمانی که میزان لایک پست آنها افزایش می یابد، در همان زمان نیز هورمون دوپامین در مغز این افراد ترشح شده و حس لذت و شادمانی به آنها دست می دهد.

خرید لایک اینستاگرام

دوپامین، یکی از هورمون های مهم مغز به شمار می آید که علاوه بر کنترل حرکات بدن، حس شادی و لذت را به انسان می دهد. جدای از اینکه کاربران عادی و کسب و کارهایی که از این شبکه اجتماعی بعنوان یک ابزار رایگان و در عین حال موثر و کارآمد برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده می کنند، افزایش لایک، هدف اصلی آنهاست.

خرید لایک و میزان رضایت کارفرما

پیج های کسب و کار و همچنین پروفایل افراد مشهور که فرصت مدیریت پیج خود را ندارند، عموما توسط ادمین ها اداره می شود. ادمین ها به خوبی می دانند شرط بقای آنها بعنوان ادمین و بواسطه آن کسب درآمد از مدیریت پروفایل های اینستاگرامی، افزایش لایک و فالوور پیجی است که مدیریت می کنند.

از طرفی ادمین های حرفه ای که به صورت تخصصی در این شبکه اجتماعی فعال هستند، به خوبی از تاثیر افزایش لایک پست هایی که در پروفایل کارفرمایان خود منتشر می کنند، مطلع هستند.

این افراد می دانند که افزایش لایک پست ها، باعث شادی و لذت کارفرما و در نتیجه ادامه دریافت حقوق به ازای مدیریت پیج ایشان خواهد شد. از این رو هر بار که پستی را منتشر می کنند، اقدام به خرید لایک کرده تا عاملی برای ترشح دوپامین در مغز کارفرمای خود بوده و میزان رضایت ایشان را افزایش دهند.

البته اینکار می بایست با دقت انجام شود که صاحب پیج، متوجه استفاده ادمین از روشی که باعث افزایش لایک شده، نشود. میزان لایک خریداری شده باید متناسب با تعداد فالوور های آن پیج باشد. یا اینکه اگر پیج ایرانی است، حتما لایک ایرانی خریداری کنند.

آیا خرید لایک نیز باعث ترشح دوپامین می شود؟

توضیحاتی که دادم در ارتباط با پیج های افراد مشهور و کسب و کارها بود. اما یک واقعیت نیز وجود دارد. کاربران معمولی اینستاگرام که فالوور زیادی ندارند نیز از این روش برای افزایش لایک پست خود استفاده می کنند.

دوپامین و ارتباط آن با خرید لایک اینستاگرام !

یکی از دلایل خرید لایک توسط کاربران عادی، مهم جلوه دادن خود نزد دوستان و افرادی است که وی را فالو می کنند. اما به جرأت مهم ترین عامل، حس خوبی است که پس از مشاهده تعداد لایک های پست خود به آنها دست می دهد.

این کاربران با اینکه متوجه گول خوردنشان توسط خودشان هستند، اما با اینکار حس لذت را تجربه می کنند. و تنها عاملی که آنها را معتاد به خرید لایک می کند، ترشح دوپامین پس از استفاده از این روش برای افزایش محبوبیت پست هایشان است.

برای آنها نوع پست تفاوتی ندارد. منظورم این است که تفاوتی نمی کند پستی که در پیجشان منتشر می کنند، تصویر یا عکس باشد یا فیلمی یک دقیقه ای و یا حتی یک ویدیو که در کانال IGTV خود قرار داده اند.

خرید لایک برای همه این موارد منجر به ترشح دوپامین در مغزشان و تجربه حس رضایت از خود و همچنین شادی و لذت می شود. به همین دلیل است افرادی که این بازار را شناسایی می کنند، به طرز اعتیاد آوری، مشتری دائم محصولات موجود در آن می شوند به طوری که روزانه و حتی چندین بار در روز، اقدام به خرید لایک می کنند.


Source: دوپامین و ارتباط آن با خرید لایک اینستاگرام !